2013. december 28., szombat

LEMEZELEMZÉS

Alább olvasható a zenekar tagok lemezelemzése dalról dalra.

Erre a linkre kattintva olvasás közben hallgathatod is miről van nagy baszó
http://youtu.be/eiBSadHB7ro

01ÜLJ KÖZELEBB
DEXTER: Steve írta részegen. Én leginkább emiatt szeretem. Egyszerű de nagyszerű, rövid de velős, igaz pedig hamis, kutya pedig macska.
Mivel többnyire én viszem próbákra a számok vázát (én hozom az alapötletét egy számnak) nagyon szeretem ezt a dalt, ugyanis végre másfelől közeéíthettem meg a dolgot.
Ebbe én inkább a gitárra koncentráltam. Igyekeztem minél kevesebbet belerakni, de mondjuk úgy hogy az jó legyen. Fél évig ezzel nyitottuk a koncerteket.

STEVE: Mindig arra gondoltam, hogy albumkezdésnek elég lesz egy egyperces kezdőszám. A szöveget (ami nem bonyolult) közösen találtuk ki Dexterrel, gondoltuk tökéletes indítás lesz a leendő albumra. Megfogalmazza azt, amit szeretnénk: „Ülj közelebb, gyere közelebb, dobj el mindent, szakíts kis időt ránk”.

SVEN: – szám koncepciója nem más volt, csak az, hogy az általunk többnyire visszahúzodó közönséget arra ösztönözni, hogy igenis jöjjenek(üljenek) közelebb, mert itt mi várunk rájuk. Természetesen interpretálható másképpen is, hogy a dal főhőse nagyon várja, hogy az a valaki megérkezzen, egyre türelmetlenebb, de csak nem jön és ebből lesz végül a szám természetese evolúciója(nekem) a


02DELIRIUM
DEXTER: Nekem ez a szám a legszemélyesebb a lemezen. Megpróbáltam eltakarni hasonlatokkal meg másegyéb cigánykodással eltakarni hogy mi a jóisten történik a klipben,
de szíve mélyén ez is egy törött szívű kisfiú dala. Mondjuk annál szerintem tökösebb.

STEVE: Szívemhez közel álló nóta, a soundok el lettek találva. Egyik legkifinomultabb sorrend tulajdonosa ez a track. Igényes gitártémák ölelik, és egyszerű dob+basszusok támasztják alá a dallamvezetést. Mentségemre szóljon, hogy a reggae-s vokálomat rekedten énekeltem fel -10 fokos hidegben, csakhogy érezzétek a szenvedést hangszálaimon. Jó hosszú, tömény szám, de minden cseppje érték.

SVEN: itt továbbra is ringatjuk magunkat a hamis fantáziavilágban, ahol szeretnénk létezni, talán nem csak nekünk feltűnő, hogy ebben a dalban sok hangulat keveredik egymással, hogy azt végül feloldozzuk egyfajta záróballadával, mely még talán ringat, de már csak elfele.


03UFO
DEXTER: Végülis pénzelhetne minket egy Alufólia gyártó cég ez a dal után. de nem teszi... többek között emiatt is csalódott a dalszövegben a főhős. Azért az X-akták benne vicces.
Továbbá eddig ez az egyetlen közönség énekeltető szerzemény. Azt még a szobámba lévő jukkának is meg tudom tanítani hogy ALUFÓLIAAAAA

SVEN: első klippes szám, előtte Somogyvári Dani lelkes közreműködésével egy eddig ki nem adott X-akták rész storyboardjának hangzatos felolvasása. A lényeg, hogy nem a vizsgálatoktól érdemes félni, hanem attól, hogy nem hív fel utána ez a drága ufó. Klippes szám, a klippet low budget keretek közt (mert 100 ezer az low budget, éljen az értékes pénzünk..) készült Kögével, és remekeket beszéltünk a forgatás közben, különböző hétköznapi dolgokról mint a nekrofília meg a külső cimpák. Legymegjegyezhetőbb befejezés

STEVE: A javaslatomra először erről a számról készült klipp, nem csalódtam egyikben sem. Azt hiszem a stílusunk ebben a számban fogalmazódik meg, meglepő fordulatok jellemzik. Hírhedt szám lett, sokat dolgoztunk a számon és a klippen egyaránt. Sok ember izzadságos munkája tette teljessé a tervünket, hogy az UFO egyszerre hallgatható és nézhető legyen.

04HIPPI
DEXTER: Talán ez a legöregebb szerzemény a lemezről, mégse volt benne az első 6-ban. Ami engem illet, bár én írtam a dalszöveget meg nagyjából az énekdallamot,
itt különösen büszke vagyok a Smiths-esre sikeredett gitártémára, meg a lovaglós reszelésekre a versszakok között. Szép dal szerintem.

STEVE: Vidám tábortűz mellett énekelhető nóta, amit még az unokák is zengeni fognak. Célunk egy nyugodt, átlátható, meglepetésmentes számot összehozni, klasszik hangzással. Kicsit Mátépéteres, kicsit Shadows-os lovaglós, hajaz az Enjoy the Silence-re, de a miénk. Egyetlen szám, amiben megcsillogtathatom operaénekesi múltam. Ajánlom magányos téli estékhez, tavaszi napsütéshez, nyári koktélhoz, őszi levélsöpréshez.

SVEN: Krisztián Szécsi Pál trippen, szintén klippes, egy hippiről, aki nem is az, de legalább nyivákol miatta, mint a legtöbb hippi. Posztoljunk instagram-ra biovolkswagent… apropó a volkswagent ember még nem mondta olyan szépen, mint a Krisztián


05KÁD
DEXTER: Peti (Jimlemon) barátom dalszövege (bár 2 szó megváltoztásával belepofátlankodtam a remekműbe). A gitártémákat, meg néhány zenei faszságot már én raktam hozzá, ezért
ugyanúgy sajátomnak érzem mint a Peti. És mivel Pécsen írtuk és meg is van benne a pécsi alter lüktetése ezért nekem külön kedvencem koncerteken.
Stúdióba ezt kurva hamar fel játszottuk. Kb nem volt sáv amit 3-nál többször kellett volna felnyomni (és mivel itt az énekre is gondolok ez nálam nagy szó)

STEVE: Alapötlet Pécs városához kötődik. Ha fürdés közben szoktatok vitorlásosat játszani és habba merülni, akkor érteni fogjátok gondolatainkat. Szakítás előtt álló hölgyeknek/uraknak tökéletes módszer, ha ezt lejátszák. Erőteljes, indulatokkal teli szám, érezni lehet a feszültséget.

SVEN: Milyen kád? Anyukád, megunhatatlan. Nem a miénk de már a miénk, avagy Gyula meg Jim Lemon Pécsen sokat lógtak együtt és szívták magukba Pécset meg más szép dolgokat. Ha nincs Pécs, nincs ez a szám

06OKTOGON
DEXTER: Szerintem így kell szólnia a Rokknak tőlünk. Hangzásra ilyen amikor a BOZO odabasz. A Sonic Youth-os zajszóló közép miatt ennél jobban semmit nem szeretek
gitározni. Koncerten volt régen hogy az a 20 másodperces részt megnyújtottuk 2 percesre. Akkoriban emiatt meg is értettük ha valaki kiment koncert közben.

STEVE: Szétcsapós, igazi bulizene. Egy gyereket képzelek közben, aki ki akar szabadulni szülei fogságából és az ablakon át távozik….valahogy igy lehetne jellemezni. Kemény húzószám, sodró dallam. Valahogy mi így képzeljük el a rockot.

SVEN: Öreg vagyok, rokker vagyok, ti ezt úgysem értitek

07CSÓK
DEXTER: Írtam egyszer egy szerelmesszámot, de túl gáznak éreztem és így hogy ez a vége szerintem teljesen vállalható. Nem sértődnék meg ha játszaná a rádió.
A gitárintro amúgy egy 2007-es előző zenekarom dalának gitártémájának az újrahasználása és emiatt szép emlékek kötődnek hozzá.(előző mondat magyartalanságáért bocs. én az Uránuszról jövök, Ott máshogy beszéljük a magyart)

STEVE: Rádiós sugárzásra szánt zenénk. Kedves, fiatalos, szerelmes vallomásnak tökéletesen megfelel a rózsákkal teli lugasban. Lágy dallam, szabad, könnyed ütemek találhatóak benne. A pop ipar mocskai egybegyúrva, átdolgozva Bozo stílusban.

SVEN: megható óda a szerelemhez, mely nem feltétlen úgy valósul meg ahogy gondolná az ember. Én például szeretem a legót. Akkor miért nem veszem el? Jó kérdés…


08NEFELEJTS
DEXTER: Ezt a Gege írta. Ez szimpatikus benne... már a gegében... Jó téma, jó lüktetés, szép solo, jó dobhang, csak talán a szeretet szó sok benne. De ettől se fogom kevésbé SZERETNI. Presser Gábor erre a számra öl disznót.

STEVE: Klasszik Bozo szám. Régi kedvencem, azt hittem nem tudunk jobban kidolgozni egy dalt ennél, hát tévedtem. Élőben nagyon hatásos, amikor ezt játszuk. Kimért zenéről van szó, felvétel hibátlan lett. Szövegre itt tessék figyelni (általában én nem szoktam).

SVEN: Csak . azt. Akarom. Mondani. Hogy. Ezt a számot én írtam. Meg azt, hogy tipikus szomorú szerelmes szám, szeretlek, de bazd meg ha te nem akarod, akkor én is azt játszom, hogy leszarlak. Szép dolgok ezek…


09ZÁRÓRA
DEXTER: Vidékinek lenni egyben áldás meg átok. Főleg Balatonon. Itt aztán van kontraszt gyerekek. Nyáron nyüzsgés, télen halál. Az ittalkók fele szerintem bipoláris depresszióba szenved januárban.
Beleírtam a kis szívem gondjait bajait. A dalszöveg összes sora a Balatonparton írodott. Gegének lepasszoltam a versszakokat mert koncert végére mindig elfárad a hangom. Nekem tetszik nagyon. Klipet kéne neki csinálni.
Tiszta Blink 182 a középrész. Ettől a ténytől merevedésem van.

STEVE: Új kedvencem a lemezen. Tömény szám, minden rés ki van töltve, sok izgalmas résszel. Delirium után ezt mondanám még vezető számnak. Végre a vokálokra is ráfeküdtünk. Ötletekkel teli mérsékelt zúzdáról van itt szó.

SVEN: Azt mondják ilyen nincsen. De van!!! Négynégynégy. Óda a balatonhoz, a szabadsághoz, hogy bárhol vagy vagy pont vagyok én attól még valahonnan jövök. Bár az énekemet nem szeretem benne, de ezerszer hazafibb szöveg Gyulustól, mint bármely Kárpátia klasszikus.


10BALÁZS PALI
DEXTER: bírom benne a Cure-os basszust. A szöveg se egy tankcsapda. Koncerten sajnos tabu mert lehúzós, meg táncolni se nagyon lehet rá. Kár.

STEVE: A legjobb felvétel erről a számról készült. Először féltem ettől a számtól, sokat kellett gyakorolnunk, és agyalni, hogy mit kezdjünk vele, mert nem tudtuk behatárolni azt a stílust, metrumot, amit elbír a nóta, hogy még jól is szóljon, de végül rájöttünk…Levegőben, vagy vízben úszva tudnám leírni azokat a gondolatokat, amik ideillenének, ti is gondoljatok hasonlóra. Emellett a költői szöveg sokat dob a számon. Monumentális, experimentális a megfelelő szó a hangulatra.

SVEN: mert szeretjük BP fürtjeit, amúgy nekem a személyes kedvenc nyugodt, mert tudunk ilyet is, ha a jóból megárt a sok, akkor ne hallgasd túl sokat ezt a számot, mert a maga visszafogottságában tök jó.

11PARANOID
DEXTER: Egyszer felébredtem részegen a lakásba és a sötétbe gitárt ragadtam és sáskákat megszégyenítő járással jártam lassított felvételbe a lakást a nyitó gitártémát játszva.
Ennek megfelelően 1 évig leaglább a "lopakodós" névre hallgatott a próbateremben. A cirkuszos áthidalót egy Gregz koncert ihlette számomra. ez az egyetlen tempóval kísérletező dalunk.
És emiatt szerettük is volna hogy kurva beteg legyen zeneileg. Szerintem sikerült. Sajnos a gyorsító lassító dolog miatt stúdióba ez volt a legnagyobb dákónyelés. Pár évig nem írok most ilyen dalt.
Amúgy hasonlóan kísérletező mint a delirium de ez egyáltalán nem állítja magáról hogy normális. A végrésszel együtt meg elég jó befejzés egy albumnak.

STEVE: Meglepetés ez a szám, számomra mindig kidolgozatlan volt, aztán helyre lett rakva. Kissé el lett kapkodva a felvétele. Intenzív váltások, tele gyorsítással-lassítással. Az elmezavar kezdőképe itt fogalmazódik meg. A mondanivalója és hangulata miatt kedvelem ezt a számot.

SVEN: 120 decibel vért iszunk gecivel. Hidegzuhany, nem vagyok jól, ébredjünk fel, jó? Ez már nem vicces. Vagy csak nekem nem az? Rémálom, a végén felkelek és vége mindennek, még a lemeznek is.


zárógondolatok SVEN-től:
Arról, hogy a számok hogyan készültek, fantasztikusan érdekes történetem van: sokat próbáltunk, veszekedtünk, újra átgondoltuk ezeket a számokat, úgy gondolta Dexter, hogy stúdió, én úgy gondoltam, hogy nem, de elmentünk, és tényleg érdemes volt, bármennyire rossz dolog a stúdiózás, végülis, ha más nem is, legalább te látod, hogy valamit véghezvittél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése